L’escola ha estat seleccionada per al programa “Lideratge per a l’aprenentatge” d’Educaixa

L’escola torna a estar d’enhorabona. El col·legi ha estat seleccionat per al programa “Lideratge per a l’Aprenentatge”, que desenvolupa l’Obra Social “La Caixa” mitjançant la plataforma Educaixa.

Què és el lideratge per a l’aprenentatge?

Amb l’objectiu de promoure la transformació educativa a tot l’estat, EduCaixa presenta aquest programa de desenvolupament professional docent: Programa de Lideratge per a l’Aprenentatge.

Evidències internacionals revelen que el lideratge pedagògic és un dels motors més destacats de la transformació educativa i un factor clau per a la sostenibilitat de la innovació. La transformació educativa requereix que les organitzacions educatives situïn l’aprenentatge al centre de tota la seva activitat i, en conseqüència, que totes les persones que formen part d’aquestes organitzacions sàpiguen liderar processos d’aprenentatge propis i aliens.

El lideratge per a l’aprenentatge s’entén com a lideratge distribuït entre tots els docents. Té un impacte que s’estén més enllà de l’equip directiu i afecta l’equip docent, l’aula i el centre, de manera que promou una millora de la qualitat dels aprenentatges de l’alumnat i del conjunt del sistema.

El lideratge per a l’aprenentatge fa de les escoles «organitzacions que aprenen» i dels equips docents «comunitats professionals d’aprenentatge».

Quins són els seus objectius?

Els objectius del programa són capacitar, prestigiar, enfortir i transformar el rol dels equips directius dels centres educatius en benefici dels resultats educatius del seu alumnat.

Les escoles ben administrades i amb bons equips de lideratge tenen un bon rendiment acadèmic i milloren el clima i la convivència del centre. Per això, proposem emprendre aquesta experiència en el conjunt del territori estatal amb la voluntat d’estendre la cultura del lideratge i la millora educativa.

Qui desenvolupa el programa?

EduCaixa promou el Programa de Lideratge per a l’Aprenentatge a través d’un equip d’experts i acadèmics d’àmbit estatal i en col·laboració amb una de les escoles de formació de docents i líders escolars més prestigiosa internacionalment. L’Institute of Education (IOE) de la University College de Londres (UCL) és líder i referent mundial de les facultats d’educació per la seva experiència i el seu impacte tant en l’àmbit nacional com en el seu treball amb sistemes educatius d’arreu del món.

A qui va dirigit el programa?

El programa es dirigeix a docents que formen part de l’equip directiu dels seus centres educatius o que en vulguen formar part en un futur proper.

Els docents s’han de presentar en parelles (tots dos membres han de ser del mateix centre educatiu).

S’han seleccionat 50 parelles de líders docents de 50 centres educatius de tot l’Estat, d’entre més de 230 centres presentats. Se’ls formarà i s’acompanyarà durant tot un curs escolar, amb la finalitat que puguen desenvolupar un procés de millora al seu centre aplicant els principis del lideratge per a l’aprenentatge.

Consulta ací els centres seleccionats

Com es desenvolupa el programa?

El programa consta de tres blocs de formació presencial, de tres dies cadascun, que impartirà l’IOE durant els mesos de juliol de 2019 i de gener i juliol de 2020.

Els líders docents seleccionats rebran acompanyament per part d’un facilitador/a del programa durant tot el curs escolar (setembre de 2019 – juliol de 2020), amb la finalitat que puguen desenvolupar un procés de millora al seu centre educatiu aplicant els principis del lideratge per a l’aprenentatge.

A més a més, formaran grups d’aprenentatge amb altres centres educatius, per tal de poder compartir coneixements i oferir-se suport mutu durant el desenvolupament de tot el procés de millora. Cada grup serà coordinat per un facilitador/a del programa.

De la nostra escola participaran presencialment Isabel Varela, cap d’estudis, i Sergi Mallol, director del col·legi. Ambdós treballaran conjuntament amb Mónica Mut, secretaria de l’escola, i amb la resta de l’equip docent del centre peraprofitar al màxim aquesta excel·lent oportunitat.

Més info: https://www.educaixa.com/ca/-/liderazgo-para-el-aprendizaje