Projecte “Apadrina un cep”

Els alumnes de 1r cicle de Primària porten uns mesos pendents d’un nou projecte, relacionat amb un dels productes autòctons de la nostra terra: el raïm.

Després de treballar a la classe com és un cep, les seues parts i un poc com s’ha de cuidar, vam anar a Jesús Pobre a veure, in situ, un bancal de ceps i com començava, amb la primavera, el seu cicle anual.

Acompanyats per Luis Silvestre, de la Ruta dels Riuraus, alumnes i mestres han comprovat, amb un treball de camp, xafant bancal, la teoria apresa a les aules. Després de l’hivern i del brot dels pàmpols, va arribar la desmondà i el llaurar la terra, tractant i cuidant els brots amb tota l’estima possible pel llaurador i amb els millors productes per tal que la collita vaja pel bon camí.

El bancal que hem visitat és d’un llaurador anomenat Andreu Costa, a qui volem donar les gràcies per deixar-nos xafar la seua terra que amb tanta estima treballa.

A la visita de l’abril, cada classe va escollir un cep i el va apadrinar, posant-li un nom. Ara Andreu el cuida i nosaltres anirem comprovant l’evolució del creixement amb fotos i vídeos que aniran passant-nos, fins que tornem de visita.

Estem emocionats perquè a finals de setembre anirem a veremar amb Andreu i tallarem el raïm a Uvi, a Alegria, a Flora i a Fulletes, que són els ceps que hem apadrinat. Amb el seu raïm haurem de decidir que fem: raïm de taula, xafar-lo i fer vi o bé escaldar-lo i fer pansa…. sobre la marxa anirem decidint que és el millor.

Aquesta activitat s’inclou dintre del projecte Erasmus + #TastingSchools que està treballant-se al col·legi amb la col·laboració de la Ruta dels Riuraus i el Grup Melic.

Us passem els dos vídeos que ens han fet arribar sobre les evolucions i els treballs del camps on hi són els nostres ceps.

Vídeo de la demondà (mes de maig)

Vídeo de llaurar la terra (mes de juny)