Carme Miquel, Xaro Cabrera i Pepa Guardiola: llegir estimar

Aquest dilluns hem començat fort la setmana, amb una visita que ens ha enriquit aquest cor en continu moviment que és el col·legi. I és que rebre a Carme Miquel, Xaro Cabrera i Pepa Guardiola, les tres juntes, són més que paraules majors; són paraules dolces, experimentades i ben arrelades a la nostra comarca. L’exemple i la veu d’aquestes tres dones valentes ha estat tot un atractiu per a l’alumnat, que les ha rebudes encuriosits, motivades i amb un treball previ que ha pagat la pena. Llegir estimar (com diu la portada del diari Ara en l’especial que cada any trau per Sant Jordi).

Pepa ha compartit el matí amb els més petits, Infantil i primer cicle de Primària, que li han preguntat coses del seu llibre “Contes de riurau” i que s’han deixat contar aquests contes de quan la tele no existia i quan les àvies i els avis les contaven al recer del riurau, a les nits a la fresca d’estiu o a l’escalfor de la llar a l’hivern.

Carme ha pogut traslladar a l’alumnat de 3r i 4t totes les seues experiències del llibre “Un estiu a la Marina Alta”, de quan la pansa era un dels motors econòmics arreu de tota la comarca, i de com aquell estiu i aquella Marina dibuixaven una manera de viure diferent, on el món rural i el concepte d’espai i temps era molt diferent a l’actual.

Xaro, per la seua banda, s’ha dedicat als més majors, 5è i 6è, amb el llibre “Escolta Laia, la vida rural a la Marina Alta”, i els ha traslladat a tot l’alumnat, a banda de les vivències que conta el llibre, el tresor tan gran que tenim en els avis i les àvies (i especialment aquells que encara tenen besaàvies i besavis) i que hi ha tot un món que no hem de deixar perdre, que és el llegat que ens van deixar.

En definitiva, un matí exquisit, de compartir vivències i literatura, però també d’intercanvi intergeneracional entre aquestes grans dones i les i els que seran les properes generacions d’aquesta comarca, la nostra i estimada. El futur a les seues mans.