6 d’abril: Dia Internacional de l’Activitat Física

Practicar esport és molt saludable. Totes i tots coneixem els beneficis de realitzar qualsevol activitat física, tant per al cos com per a la ment. Aquesta pràctica esportiva és encara més saludable si es comparteix amb altres. I encara molt més si acollim com a element enriquidor la diversitat i la integrem en tot allò que fem. Des d’aquesta perspectiva, i a iniciativa del col·legi públic Raquel Payà de Dénia, es va organitzar una jornada compartida entre tots els col·legis de Dénia, per celebrar aquest dia des d’una visió inclusiva, amb tota la diversitat d’alumnat que podem trobar en qualsevol dels col·legis públics i amb la companyia, també, del col·legi públic d’Educació Especial Son Ferriol de Mallorca.

La jornada va comptar amb la participació dels col·legis públics de Dénia, La Xara i Jesús Pobre (coordinats pels seus mestres d’Educació Física) de l’alumnat els mòduls formatius d’Educació Fisica de l’IES Chabàs, l’ONG Condenados al Bordillo, la Creu Roja, els tècnics d’esports de la Conselleria i les empreses Baleària i Droneamos.

L’estructuració organitzativa girava entorn a la realització de 16 proves físiques, de diferents característiques, adaptades i inclusives, amb grups barrejats de xiquets i xiquetes de tots els col·legis. L’objectiu era la interacció entre l’alumnat i realitzar l’activitat des d’una perpectiva inclusiva, tot adonant-nos de les diversitats i capacitats que les diferents persones podem tindre.

Fou un matí ben enriquidor, i una activitat compartida que, sense dubte, cal repetir.